מתי עולים לתורה? תאריך לבר מצווה וחישוב שבת חתן? מהי פרשת השבוע?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

עושים סדר: מתי עולים לתורה? תאריך לבר מצווה וחישוב שבת חתן? מהי פרשת השבוע?

כדי להרגיע אתכם טרם ההכנות לבר מצווה וכדי שלא תטעו בחישובים והתאריכים לבר מצווה, חשוב לספק את המידע המלא אודות האירועים הסובבים את בר המצווה: איך יודעים תאריך לבר מצווה, מתי עולים לתורה, חישוב שבת חתן ובר מצווה ואיך יודעים את פרשת השבוע לפי תאריך לידה.
עושים לכם סדר בתאריכים לבר מצווה בדקת קריאה אחת.

מחשבון בר מצווהחישוב תאריך בר מצווה – מתי יוצאת בר המצווה

בודקים תאריך עלייה לתורה, שבת חתן ופרשת השבוע

איך יודעים תאריך לבר מצווה
איך יודעים תאריך לבר מצווה

חגיגת בר המצווה מצריכה תכנונים רבים ובניהם מציאת בית הכנסת המתאים, ארגון העלייה לתורה ושבת חתן, חיפוש רב ללימוד פרשת בר המצווה ואיזו הפטרה קוראים.
אחרי כל ארגוני המסורת, הורים יהודים רבים ברחבי הארץ והעולם מתמודדים גם עם ההכנות לחגיגת בר המצווה וחישוב ארגון כל בר המצווה, במצב שכזה ייתכן ואתם עלולים לטעות או להתבלבל בדרך.
לשם כך קיימים אתרים רבים לצורך חישובי תאריכים לשבת החתן, עלייה לתורה, פרשת השבוע וסיוע רב בכל החישוב של הטקס המסורתי-דתי .

אם כך, השאלה הנפוצה של ההורים היא "איך יודעים תאריך לבר מצווה?", עבור השאלה הזו קיימים ברשת מחשבונים רבים המסייעים למצוא את תאריך בר המצווה העברי, בהתאם לתאריך הלידה הלועזי ובירור תאריך לידה לאחר השקיעה.
בין האתרים הנפוצים הוא האתר של קרן למורשת הכותל המערבי והאתר של חב"ד, באתרים אלו תוכלו להזין את תאריך הלידה ילדכם, לסמן אם נולד אחרי השקיעה ולקבל את המידע המלא על תאריך בר המצווה (עברי ולועזי) ותאריך עלייה לתורה (עברי ולועזי).
במידה והבדיקה מתבצעת בחודשים הסמוכים לתאריך הבר מצווה, באתר של מורשת הכותל ניתן לקבל מידע אודות הפסוקים לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית.

רבים מהבודקים חישוב שבת חתן לבר המצווה וחישוב עלייה לתורה לבר המצווה, מחפשים אחר רבנים ובתי כנסת בשאלה "איך יודעים את פרשת השבוע?" פרשת השבוע מחושבת לפי תאריך הלידה וניתנת לבדיקה באתרים לחישוב בר המצווה ובאתרים נוספים לחישוב תאריך בר מצווה בחיפוש פשוט בגוגל.

כיצד עובדים האתרים לחישוב תאריך עברי ולועזי לבר מצווה ופרשת השבוע?

חישוב שבת חתן בר מצווה
חישוב שבת חתן בר מצווה

מרבית נערי בר המצווה, החילונים ואף הדתיים, לא מכירים את הפרשה וההפטרה אותה יצטרכו לקרוא את בזמן העלייה לתורה ושבת החתן.
בכל יום שבת מתפללי בתי הכנסת קוראים את תפילת השחרית והפרשה לאותה השבת, מעגל קריאת התורה ופרשות השבוע מתחיל ומסתיים בשבת שאחרי סוכות.
כדי שנער בר המצווה ידע איזו פרשה הוא עתיד ללמוד ובאיזה סגנון עליו לקרוא – יש להתכונן מספיק זמן לפני טקס בר המצווה הנהוג במסורת היהודית: עלייה לתורה ושבת החתן.

איך האתרים יודעים מתי עולים לתורה? מתי חוגגים שבת חתן ומה פרשת השבוע לבר המצווה? חישוב שבת חתן וחישוב עלייה לתורה בצירוף פרשת השבוע לבר המצווה הם פשוטים יותר ממה שנדמה לכם.
להבדיל ממחשבון בר המצווה הישן שהצריך מכם להמיר תאריך לועזי לעברי או לחפש את תעודות הזהות שלכם, כיום ניתן להזין את תאריך הלידה הלועזי של נער בר המצווה ולקבל את כל המידע המלא.
כל המידע אודות תאריכי העלייה לתורה, שבת החתן והפרשה מוזנים מבעוד מועד למחשבון בר המצווה החדש והוא משייך את תאריך הלידה לתאריך בר מצווה בחישוב מהיר.
כדי להתכונן היטב לשבת חתן, עלייה לתורה, הפרשה והפטרה חשוב למצוא מורה לבר מצווה/רב מתאים, כמספר חודשים קודם לתאריך בר המצווה המחושב.

המלצה נוספת, כבר לאחר הבנת התאריכים לבר המצווה, מורה מלמד לבר מצווה, כיבוד לבית הכנסת והכנת רשימת המוזמנים – מומלץ להתחיל ולתכנן את חגיגת בר המצווה, לסייר באולמות אירועים, לברר על צלמים, DJ ופעילויות נוספות כדוגמת הקלטת שיר לבר מצווה באולפן הקלטות מקצועי.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן