הכנה לבר מצווה / ארגון בת מצווה

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

איך להתכונן לבר / בת מצווה? מה לעשות? מה לא לעשות? לפניכם מספר טיפים חשובים!

אתה מוזמן לבר או בת מצווה של בן זוג או קרוב משפחה. מה עכשיו?

הבנת מה בחנות מוקדם תבטיח כי הניסיון שלך הוא אחד חיובי וחיובי. בעוד מאמר זה מתרכז במה ללבוש ולעשות – וגם חלק הטקסים תוכלו לראות – אנו רושמים לך בנוסף ייעוץ סיור מודרך שלנו של בית הכנסת ואת עיקרי תפילת שחרית בבוקר.

זכרו שהמנהלים (ואורכי הממשל) משתנים באופן כללי מהרכבה ועד לאיסוף, מותנים בחלוקה של בית כנסת (אורתודוכסי, קונסרבטיבי, רפורמי וכו '), יוזמתה ומסורותיה ומנהגיה. כדי לקחת יותר על בית הכנסת הספציפי אליו תלך, ייתכן שיהיה עליך לייעץ לאתר שלו או לשאול את בר / בת מצווה יש.

יתר על כן, בעוד החלק הדומיננטי של פונקציות בר / בת מצווה להתרחש בתוך מבצעי שבת בבוקר בבית הכנסת, כפי שמתואר מתחת, חלקם ביום שישי בערב או במוצאי שבת. זה גם בסיסית באופן בסיסי עבור משפחות יש פרטית בר / בת מצווה פונקציות המתרחשות מחוץ לבית הכנסת.

בר מצווה בכותל
בר מצווה בכותל

ציפיות כלליות להתנהגות בבית הכנסת

1. שמלה: אורחים בחגיגת בר / בת מצווה לרוב לובשים בגדים יפים – לגברים, או חליפה או מכנסיים, עניבה ומעיל, ולגברות, שמלה או חליפת מכנסיים רשמית. בקבוצות יותר קונבנציונאלי, בגדים יש נטייה להיות סטייליסטים ואופנתיים עם גינס וחולצה יפה.

2. זמן הנחיתה: הזמן שנרשם בברכה / בר מצווה הוא בדרך כלל זמן ההתחלה הרשמי לשבוע אחרי שבוע, או השבת. והמשפחה מקדמת בברכה את המאמץ להגיע לארץ, למרות שתרגילי הבר / בת המצווה מתרחשים בשלב מאוחר יותר בממשל; כך או כך, שני המבקרים והמפקדים הכלליים מגיעים לעתים קרובות מאוחר, הרבה אחרי שהנהלות החלו.

3. טליתות: הטלית או צעיף העותרים, הוא בדרך כלל משוחק על ידי בחורים יהודים, במכללות הליברליות, גם על ידי נשים יהודיות. מאחר שהקצוות המעוותים בארבע כנפות הטלית מזכירים את הלובש לצפייה בגזרות היהדות, נערכת טלית ליהודים. למרות העובדה כי הסדרן יכול להציע לך טלית בכניסה, אתה יכול להקטין את זה אם אתה לא יהודי או הם מביכים בעיקרו של מאמר כזה של בגדים.

4. כיפה, כיפה או כיפה: כיפה (כיפה-אה) או כיסוי ראש (נקרא כיפה ביידיש), משוחק בדרך כלל על ידי חבר'ה בתוך הממשל, ועוד על ידי נשים בבתי כנסת ליברליים יותר. לבישת כיפה איננה תמונה של הוכחה דתית שאפשר לזהותה כמו הטלית, אך היא די הוכחה ביחס לאלוהים ולקדושת מרחב האהבה. בדומה לגברים ולנשים ניתן לבקש לגרש את כובעי הקהילה, או לפנות את נעליהם לפני שנכנסו , כיסוי ראש הוא כיסוי לא דתי המציין התייחסות. בכמה בתי כנסת, נשים יכולות ללבוש כובעים או כיסוי ראש של סרט. ברוב בתי הכנסת יש ארגז של כיפות (סעיף זה נקרא גם כיפות) בקטע למקלט, ובר / בת מצווה מעניק באופן קבוע מתנות בעלות מבנה מיוחד שתוכלו לשמור על מזכרת.

5. שמירה על קדושה: כל המבקרים והחברים מסתמכים על ההתייחסות לקדושת הנהלת העתירה ושבתה על ידי:

  • הגדרת האלחוטי או ביפר לרטוט או לכבות אותו.
  • לא לצלם. משפחות רבות מנסות לגייס תמונה או וידאו ויהיה מרוצה לקחת את בקשתך עבור תמונה או וידאו אסימון. בהגדרות הקונבנציונליות, הצילום הוא בלתי חוקי לחלוטין בשבת.
  • לא מעשן במקלט, בתוך הבניין, או אפילו בשטח בית הכנסת.
  • לא מתחבר.
  • לא מדבר בין הממשלים. בעוד שאתם עשויים לראות אנשים אחרים סביבכם מבקרים בשקט – או אפילו בקול רם – כי כמה בתי כנסת חושבים על כך כעל קרע של נימוס.

6. ישיבה ועמידה: ממשלות האהבה היהודיות יכולות להיות אתלטיות בצורה יוצאת דופן, עמוסות בכותרות של מבקרים כדי להישאר לדחוף ספציפי ולשמור על אחרים. קח את הפקודה שלך מתוך מעריצים חלופי או הנחיות של הרב. בכלל לא כמו קידה בשרות אהבה קתולי – שהוא אחד מתחנונים נדיבים העומדים בחשיבות דתית – יושב ויושב בממשל יהודי – אינו מהווה כל הסמכה של הרשעה דתית, אלא רק אינדיקציה לכך. אפשר שיהיו גם קווים לקשת בחלקים מסוימים של הממשל, ולאור העובדה שקשת או כניעה היא מעשה דתי ענקי, אל תהסס להישאר עומד או לשבת כרצונך.

7. בהמשך בתפילה: נסו לקחת אחרי הממשל בסידור, בסידור, ובחומש, או בתנ"ך, ששניהם מוטבעים בדרך כלל בעברית ובאנגלית. מבקרים ומלקטים נדרשים למלמל לאורך שירים קהילתיים ולהביע עניין בתמיכה שהם מרגישים נהדר. אם אתה מאבד את הדף, אתה יכול בדיסקרטיות לפנות השכן לעזרה (למרות שזה עדיף לא להפריע על מישהו בתוך תחינה). בתרומת התורה (המתוארת להלן), כל המכלול מתבקש לקחת אחרי עיון בשבוע בשבוע בחוברת תורה באנגלית או בעברית.

מה עושה בר / בת מצווה סלבריטאים לעשות?

שופרות לאירוע / פסגת המוזיקה
שופרות לאירוע / פסגת המוזיקה

בגיל 13, צעיר יהודי או אישה בסופו של דבר מחויבת במידה ניכרת כדי לצפות בכללי היהדות. "בר / בת מצווה" באמת מסמל "ילד / ילדה קטנה של הכללים." חגיגה של בר / בת מצווה פירושה כי הבחור הצעיר או הגברת מתחילה ותמשיך לתפקד כיהודי דינמי ואמין בבית הכנסת ובקבוצה היהודית הרחבה יותר.

קריאה: בר או בת מצווה

בר / בת המצווה ייקח חלק בהטבת השבת במגוון קורסים, בהתאם למסורת ההתייחסות. בר / בת מצווה יכול לעשות כמה או את רוב המלווים: תחנונים מובילים, לקרוא (בזמזום קבוע) מן התורה או פוטנציאל הפטרה, להעביר ספר תורה – שיח על החבילה התורה לקרוא באותו יום. קרובי משפחה מכובדים בדרך כלל על ידי היותם מצלצלים כדי לתת מתנה מעל (או לקרוא) התורה, ואת הבר / בת מצווה של אנשים באופן קבוע להעביר שיח.

מה קורה אחרי בר מצווה?

מנהגי שבת בבוקר נגררים בדרך כלל בקידוש, או בארוחת ערב קלה, במסדרון החברתי של בית הכנסת או בחלל אחר מחוץ למקלט. הקידוש מקבל את שמו מן המתנה על היין, כי הוא דנו בדיוק לפני ארוחת הערב. באופן קבוע מבקרים בבר / בת מצווה מוזמנים להתכנסות אחרת, או מיד אחרי הממשל או באותו לילה. (יהודים מנהגים לא יארחו מפגש עד אחרי רדת הדמדומים, שכן אסור להם לנהוג או לנגן מוסיקה בשבת). קורים מתרחשים במבחר סצינות, יוצאים מהמסדרון החברתי של בית הכנסת או מאולם הריקודים ועד למסעדות או מרחבים לובי. רובם משלבים ארוחת ערב ומרגשים, שבתוכם ילד הבר / בת המצווה עולה בכמה מקומות על מושב.

כמו מסיבות חתונה, מסיבות בר / בת מצווה משתנות בדרך כלל בהיקף ובעלות: חלקן מעניקות ארוחות סמורגסבורד צנועות, בעוד שאחרות הן עבודות מופרזות ומרובות-קורסים עם שרתים ושרתים. לעתים קרובות את הילד / בר מצווה בוחרת נושא ונושאים מרכזיים עבור המפגש. מסיבות בר / בת מצווה רבות מקיימות תקליטנים או מעסיקים, שלמרות הנתינה למוסיקה, מובילים לעתים תכופות תמרונים ותרגילים.

הדגשת הזרם המרכזי במסיבות בר / בת מצווה היא פונקציית התאורה של הלהבה, שבה הילד / בר מצווה מצית התקדמות של נרות, מכבד את האהובים עם כל להבה.

לא צריך לומר משהו על מתנות?

זה רגיל עבור המבקרים בברכה לתת ברכה לבר / מצווה חגיגה. העבודות מועברות בצורה הטובה ביותר באיסוף או באיסוף, במקום בבית הכנסת. רוב המפגשים כוללים שולחן ברכה או מקום אחר שהוקצה עבור אנדרטה. לקבלת הצעות למתנות לאורחים לחצו כאן.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן