התנהגות בבית כנסת בבר/בת מצווה

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

מזל טוב! אתה מוזמן לבר או בת מצווה של בן זוג או קרוב משפחה. מה עכשיו?

בר מצווה בכותל
בר מצווה בכותל

הבנת מה בחנות מוקדם תבטיח כי הניסיון שלך הוא אחד חיובי וחיובי. בעוד מאמר זה מתרכז במה ללבוש ולעשות – וגם חלק הטקסים תוכלו לראות – אנו מציעים לך בנוסף ייעוץ סיור מודרך שלנו של בית הכנסת ואת עיקרי תפילת שחרית בבוקר.

זכרו שהמנהלים (ואורכי הממשל) עוברים בדרך כלל מהרכבה למכללה, בהתאם לקטגוריה של בית כנסת (אורתודוקסי, קונסרבטיווי, רפורמי וכו '), סמכותה ואחת מסורות או מוסכמות טובות. כדי לקחת יותר על בית הכנסת הספציפי אליו תלך, ייתכן שיהיה עליך לייעץ לאתר שלו או לשאול את בר / בת מצווה יש.

יתר על כן, בעוד חלק גדול של פונקציות בר / בת מצווה להתרחש בתוך מבצעי שבת בבוקר ובבית הכנסת, כפי שמתואר מתחת, חלקם ביום שישי בערב או במוצאי שבת. זה גם נורמלי באופן מתמשך עבור משפחות יש פרטית בר / בת מצווה פונקציות המתרחשות מחוץ לבית הכנסת.

ציפיות כלליות להתנהגות בית הכנסת

1. שמלה: אורחים בחגיגת בר / בת מצוה, בדרך כלל, לובשים בגדים לבושים – לגברים, או חליפה או מכנסיים, עניבה ומעיל, ולגברות, שמלה או חליפת מכנסיים רשמית. בקבוצות מקובלות יותר, לבגדים יש נטייה להיות אלגנטי יותר; נשים ללבוש כובעים והם דמורליזציה ורוצים ללבוש ג'ינס.




2. זמן כניסה: הזמן שנרשם בברכה / בר מצווה הוא בדרך כלל זמן ההתחלה הרשמי לשבוע שבת או שבת. והמשפחה מקדמת בברכה את המאמץ לגעת בבסיס לקראת ההתחלה, למרות שתרגילי הבר / בת המצווה מתרחשים בשלב מאוחר יותר בממשלה; בכל מקרה, שני המבקרים ואת המאמינים נורמלי מגיעים לעתים קרובות מאוחר, הרבה לאחר הממשלים החלו.

3. צעיף עתירות: הטלית, או צעיף של תחפושות, נוהג ללבוש על ידי בחורים יהודיים, ובמפגשים ליברליים, גם על ידי נשים יהודיות. מאחר שהגבולות הקלועים בארבע כנפות הטלית מזכירים את הלובש לראות את גזרות היהדות, טלית נשמרת ליהודים. למרות העובדה כי סדרן יכול להציע לך טלית בכניסה, אתה יכול לדעוך אותו במקרה שאתה לא יהודי או הם מביכים ביסוד כזה לבוש כזה.

נדב עיצוב והפקות אירועי בר/בת מצווה
נדב עיצוב והפקות אירועי בר/בת מצווה

4. כיפה או כיפה: כיפה (כיפה-אה) או כיסוי ראש (נקרא כיפה ביידיש), נוהגים ללבוש בחורים בין המנהלות, וכן על ידי נשים בבתי כנסת ליברליים יותר. לבישת כיפה אינה דימוי של הוכחה דתית מבדילה כמו הטלית, אך היא במידה מסוימת הפגנה ביחס לאלוהים ולקדושת מרחב האהבה. בדומה לגברים ולנשים ניתן לבקש לגרש את כובעיהם בקהילה, או לפנות את נעליהם לפני שנכנסו למסגד, כיסוי ראש הוא כיסוי לא דתי המציין התייחסות. בכמה בתי כנסת, נשים יכולות ללבוש כובעים או כיסוי ראש של סרט. לרוב בתי הכנסת יש מכל נצרים של כיפות (כמו כן נקרא כיפות) במעבר לבית המקלט, ובר / בת מצווה מעניק לעתים קרובות חפצים בעלי מבנה ייחודי שניתן לשמור עליהם כסימן.

5. מחפשים קדושה: כל המבקרים והחברים נדרשים לראות את קדושתו של מינהל ההרשלות ושל השבת על ידי:

הגדרת הטלפון הנייד או ביפר לרטוט או לכבות אותו.

לא לצלם. משפחות רבות להעסיק תמונה או וידאו ויהיה מרוצה לקחת את בקשתך עבור תמונה או וידאו אסימון. במסגרות הרגילות, צילום אסור לחלוטין בשבת.

לא מעשנים בבית המקלט, בתוך הבניין, או אפילו בשטח בית הכנסת.

לא מתחבר.

לא מדבר בין הממשלים. בעוד שאתם עשויים לראות את הסובבים אתכם מדברים בשקט – או אפילו בקול רם – כי כמה בתי כנסת חושבים על כך כעל קרע של הגינות.

6. ישיבה ועמידה: ממשלות האהבה היהודיות יכולות להיות אתלטי ביותר, עמוסות כותרות מבקרים להישאר לעתירות ספציפיות ולשבת לאחרים. קח את הפקודה שלך מתוך מעריצים חלופי או הנחיות של הרב. בכלל לא כמו קידה בשירות אהבה קתולי – שהיא עתירה חסרת משמעות דתית – ישיבה וישיבה במינהל יהודי – אינה מהווה כל עדות לשכנוע דתי, אלא רק אינדיקציה. ייתכן שיהיו גם הנחיות לקשת בחלקים מסוימים של הממשל, ולנוכח העובדה שקשת או כניעה הן מעשה ראוי לציון, אל תהסס להישאר עומד או לשבת כרצונך.




7. בהמשך בתפילה: נסו לקחת אחרי הממשל בסידור, או בסידור, ובחומש, או בתנ"ך, ששניהם מוטבעים בדרך כלל בעברית ובאנגלית. מבקרים ומלקטים נדרשים למלמל לאורך שירים קהילתיים ולהביע עניין בתמיכה שהם מרגישים נהדר. אם אתה מאבד את הדף, אתה עלול להתבלט בשכן על השכן לעזרה (למרות העובדה כי עדיף לא להפריע על מישהו בתוך עתירה). בתרומת התורה (מתוארת מתחת), כל המפגש מתבקש לקחת אחרי העיון של שבוע אחר שבוע חבילה בעברית או בעברית.

מה עושה בר / בת מצווה סלבריטאים לעשות?

בגיל 13, צעיר יהודי או אישה בסופו של דבר מחויבת באופן ברור כדי לצפות בהוראות של היהדות. "בר / בת מצווה" באמת מסמל "ילד / ילדה של ההוראות". חגיגת בר / בת מצווה מרמזת על כך שהבחור או הגברת הצעירים יתחילו וימשיכו לתפקד כיהודי דינמי ואמין בבית הכנסת ובקבוצת היהודים הרחבה יותר.

קריאה: בר או בת מצווה

הבר / בת המצווה יתעניין בטובת השבת במגוון מסלולים, בהתאם למסורת האיסוף. בר / בת מצווה יכול לעשות כמה או את רוב המלווים: תחנונים להוביל, לקרוא (לעתים קרובות) מן התורה, כמו גם הפטרות, להעביר ספר תורה- שיח על חלוקת התורה לקרוא באותו יום. קרובי משפחה נחשבים בדרך כלל על ידי היותם מצלצלים כדי לתת מתנה מעל (או לקרוא) התורה, ואת הבר / בת מצווה של אנשים באופן קבוע להעביר שיח.

מה קורה אחרי השירות?

נדב עיצוב והפקות אירועי בר/בת מצווה
נדב עיצוב והפקות אירועי בר/בת מצווה

מנהגי שבת בבוקר נגררים בדרך כלל בקידוש, או בארוחת ערב קלה, בלובי החברתי של בית הכנסת או בחלל אחר מחוץ למקלט. הקידוש מקבל את שמו מן המתנה על היין, כי הוא הציג ממש לפני ארוחת הערב. מבקרים בר / בת מצווה בדרך כלל מוזמנים לכנס אחר, מיד לאחר המימשל או באותו לילה. (יהודים מנהגים לא יארחו מפגש עד אחרי הדמדומים, שכן אסור להם לנהוג או לנגן מוסיקה בשבת). מסיבות מתרחשות בסצנות שונות, מהמסדרון החברתי של בית הכנסת או מאולם הריקודים ועד למסעדות או למרחבים נרחבים לובי. רובם משלמים ארוחת ערב ומרגשים, שבמהלכם ילד הבר / בת המצווה עולה לעתים רחוקות על מושב.

כמו מפגשי חתונה, מסיבות בר / בת מצווה משתנות בדרך כלל בהיקף ובעלות: חלקן מעניקות ארוחות ערב קטנות, בעוד שאחרות הן התחייבויות עשירות ומרובות-קורסים עם שרתים ושרתים. לעתים קרובות את הבר / בת מצווה בוחרת נושא מרכזי המרכזי עבור המפגש. מסיבות בר / בת מצווה רבות יש להקה או רוכבי דיסקים, אשר על אף מתן מוסיקה לעתים קרובות להוביל הסחות ותרגילים.

בזרם הבר / בת מצווה ניתן למנות את הזרם המרכזי, שבו בר / בת מצווה מצית התקדמות של נרות, מכבד את יקיריהם הייחודיים עם כל אור.

לא צריך להגיד משהו על מתנות?

זה רגיל עבור המבקרים בברכה לתת ברכה לבר / מצווה חגיגה. העדויות מועברות בצורה הטובה ביותר במפגש או באיסוף, בניגוד לתועלת בית הכנסת. רוב המפגשים מדגישים שולחן ברכה או מקום אחר המוקצה להקדשים. לקבלת הצעות ברכה, לחץ כאן.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן