מחשבון בר מצווה: מדריך יתרונות לחגיגת בר המצווה בבית כנסת

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

הילד עולה לתורה, העלויות וההוצאות לקראת חגיגת בר המצווה נראות באופק וכמשפחה ישראלית ממוצעת ככל הנראה אתם צפויים להיתקע עם הוצאה משמעותית על האירוע.
מחשבון ההיתרונות של בר המצווה בבית כנסת, יאפשר לכם חגיגה משוחררת מלחצים ומקורית.
דתי או חילוני, חוזרים לשורשים האותנטיים וחוגגים בר מצווה מושקעת וחסכונית בבית כנסת.

עושים חשבון: בר מצווה בבית כנסת תתאים לכולם

חגיגת בר המצווה של הנער מתקרבת וכמו מרבית ההורים בישראל, עליכם יהיה להכניס את היד לכיס ולממן אירוע החוגג את ההגעה לגיל המצוות.
חלק גדול מהורי ישראל בחרו עד לא מזמן באירוע בר מצווה גדול באולם או בגן אירועים, יקר, מפוצץ ובעיקר מנקר עיניים – לאחרונה חלה מגמת עלייה במספר ההורים הבוחרים בחגיגת בר המצווה בבית כנסת, טרם שבת החתן, חגיגה המאפשרת מספר רב של אפשרויות מקוריות וזולות בהרבה מכל חגיגה באולמות השונים.

לפני חישוב עלויות בר המצווה בבית הכנסת, חשוב להבין כי סביר שמרבית החישובים יצאו זולים יותר מכל אירוע אחר ובהפרש משמעותי – כך שאם השיקול הכספי חשוב לכם, ככל הנראה הכיוון לחגיגת בר המצווה בבית הכנסת הוא הכיוון עבורכם.
כדי לחשב בצורה טובה את עלויות הבר מצווה עליכם להבין ראשית מתי תחגגו: אירוע נפרד בשני-חמישי (ימי עלייה לתורה) או אירוע כולל יחד עם השבת חתן ביום שבת.
במידה ובחרתם בשני או בחמישי, רשמו בגוגל: מחשבון בר מצווה ותמצאו מגוון מחשבונים המחשבים את התאריך העברי לחגיגת בר המצווה של הילד.
אירוע נוסף ביום שני או חמישי לא ייקר את החגיגות יתר על המידה, אך יוסיף לכם עלויות נוספות הקשורות בזמן ארגון נוסף, אוכל, ימי חופשה מהעבודה ועוד.
כמו כן, עלייה לתורה בימי שני או חמישי לעיתים תצריך אתכם להשתתף בתפילת שחרית המתקיימת ב- 6 בבוקר.

חשוב מכל הוצאה והחלטה על כיוון הוא שיתוף הילד בתהליך, הורים רבים מפספסים את העיקרון של המעבר מ"ילד לגבר" בחגיגת בר המצווה – שיתוף הילד מעביר נער הבר מצווה שלב בחיים, בו עליו לקבל החלטות ולחשוב בכובד ראש על עומקם של דברים.
שתפו את הילד ברעיונות, בהוצאות ובהחלטות ולבסוף תנו לו משקל משמעותי ואולי אף העיקרי בקביעה הסופית (בכל זאת, האירוע סובב סביבו).

כמה עולה בר מצווה בבית כנסת?

רשמנו כאן מחירים ממוצעים בשוק, כמובן שתוכלו למצא ספקים או מקומות בפחות או ביותר אך אלו המחירים המקובלים בתחום. אז להלן מחשבון עלייה לתורה בר מצווה בבית כנסת:

  • 2000 ש"ח אולם כינוס בתוך שטח בית הכנסת שאליו הולכים לאחר התפילה כ-50 עד 100 איש (תלוי בגודל האולם). אם אין אולם אפשר להקים שולחנות מחוץ לבית הכנסת רק שימו לב לדאוג לאנשים להתגונן מפני מזג האוויר (גשם/שמש חמה).
  • 6000 ש"ח קייטרינג – אוכל (פשטידות/סלטים/בורקסים ומאפים, קינוחים)
  • 600 ש"ח עובדת מטעם הקייטרינג שתגיש אוכל (ביום שבת)
  • 2000 ש"ח שתייה כיבוד וכלים חד פעמיים
  • 800 ש"ח ניקיון
  • 2000 ש"ח שולחן מתוק וסוכריות
  • 2000 ש"ח תפילין
  • 600 ש"ח סידור ותלית
  • 1000 ש"ח חליפה
  • 2000 ש"ח טיפ לבית כנסת
  • 1000 ש"ח קישוטים / בלונים
  • 2000 עבור הרב שמלמד את הילד את הדרשה

סה"כ 22,000. משמע, ב-22 אלף שקל תוכלו לבצע את כל אירוע בר המצווה בבית כנסת ולחסוך המון כסף על אולם/מועדון ועדיין לקיים טקס מכובד ומרשים והכי חשוב, טקס יהודי ומרגש.

האפשרויות והעלויות סביב בר המצווה בבית הכנסת

במידה ובחרתם אירוע בבית הכנסת, עליכם לבצע מספר בירורים עם האחראים בבית הכנסת (לרוב מדובר בגבאי בית הכנסת) לגבי מועד האירוע והאפשרויות מצד בית הכנסת: עיצוב בית הכנסת, תאורה, פלטות שבת לחוגגים את האירוע בשבת החתן, מקרר תקין לאחסון מזון ושתייה, מיזוג אוויר ברמה גבוהה, כמות כסאות טובה, אפשרויות חנייה לאורחים (שאינם שומרי שבת) ועוד.
במידה ובית הכנסת לא עומד בדרישות שלכם, המלצתנו החמה היא לא להתעקש דווקא ב"בית הכנסת השכונתי" או כזה הקרוב לליבכם אלא דווקא בית הכנסת המספק את המקסימום עבור האירוע.
במידה ואתם אכן מעוניינים להסדיר אירוע בבית הכנסת, חתן הבר מצווה מעוניין, הימים מסתדרים והכל מותאם ומאושר על-ידי גבאי בית הכנסת, סגרו את המחיר לתשלום עם הגבאי שככל הנראה יסדיר עמכם את התשלום ובאמצעות תרומה לבית כנסת (הסכום לרוב ינוע בין 400-2000 ש"ח, סכום זעום יחסית לכל אולם אחר). בנוסף קיימות עלויות מלמד העלייה לתורה וזה לרוב ככמה מאות שקלים.

כמה עולה בר מצווה בבית כנסת
כמה עולה בר מצווה בבית כנסת

לאחר מכן בדקו את שירותי האוכל ותאמו עם בית הכנסת את הספק ממנו אתם מביאים את האוכל, ייתכן ובמידה ומדובר בספק שאינו כשר באופן רשמי/לא בכשרות המתאימה האוכל לא יואשר להיכנס לאזור בית הכנסת.
מכוון וחגיגת בר מצווה בבית כנסת מתאימה לעד כמה עשרות אורחים (בהתאם לגודל בית הכנסת), הרי שההוצאות על המזון והשתייה גם כן אינן אמורות להיות גבוהות והכל בהתאם לאיכות וסוג האוכל.
בנוסף בדקו את אפשרויות הצלם ליום המיוחד, במידה ובחרתם בימי שני-חמישי הרי שאין כל בעיה עם צילום האירוע, במידה ומדובר ביום שבת בדקו זאת עם בית הכנסת מכוון ופעמים רבות ניתן להתיר את צילום העלייה עצמה עקב המאורע המיוחד.

סך כל עלות אירוע בר המצווה בבית הכנסת בלבד לאירוע ממוצע של 15-30 אורחים, לא אמור לעלות יותר מכמה אלפי שקלים בודדים המקלים באופן משמעותי על הכיס שלכם.
אפשרויות שדרוג נוספות הם נסיעה למסעדה עם האורחים ותשלום על המסעדה, סעודה עשירה ומגוונת לאורחים בבית ואפילו חברת הפקת בר מצווה בבית כנסת (קיימות מספר חברות כאלו) שתעלה את רמת החגיגה.
גם אם שדרגתם את חגיגת בר המצווה בבית הכנסת למקסימום האפשרי, האירוע עדיין יצא זול בהרבה ויחסית לכל אירוע אחר באולם או בגן אירועים.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן