משחק טריוויה לבר מצווה / בת מצווה: שאלון קהוט

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

קהוט (Kahoot!), מה שהתחיל כמשחק למידה בו משתמשים מורים ומרצים ברחבי העולם, הפך גם לפעילות משחק לילדים ונוער בבר ובת מצווה. את חידוני הטריוויה של קהוט אתם מכינים בעצמכם, האופציה החינמית של קהוט תספיק לכם לצורך הפעלת עשרות ילדים עם שאלון קהוט לבר מצווה או חידון קהוט לבת המצווה. מה הסיפור של קהוט? למה דווקא קהוט כפעילות לבר/בת המצווה? איך מכינים קהוט?

קהוט משחק מתאים לאירוע בר ובת מצווה. אז איך עושים חידון קהוט"? מדריך להכנת שאלון אינטראקטיבי עם שאלות טריוויה על חוגג בר המצווה או חוגגת בת המצווה!

ההצלחה של קהוט בקרב ילדים ונוער – חידון לאירוע שלכם!

חידון קהוט הוא כלי מקוון המוביל כטכנולוגית סקרים ולמידה, באמצעות היכולות המתקדמות משתתפי החידון יכולים לבחור את התשובה דרך האמצעים הדיגיטליים שלהם (סמארטפונים, טאבלטים או מחשב).
קהוט (Kahoot) הפך ללהיט משחק בתפוצה רחבה ובקרב עשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם עקב האפשרות ליצור תחרות חיה ובמשחק מרובה משתתפים (עשרות ומאות ממשתתפים).
מכוון וחלק מקהוט הוא חינמי, מורים ומפעילים רבים מנצלים את אפשרות החידונים כדי ליצור משחקים משאלות רב-ברירה, האופציה הזו יכולה לאפשר לכל אחד להפוך את הקהוט למשחק מבוקש בקרב ילדים ונוער עם שאלות בנושא ידוענים, בית הספר ושאלות טריוויה על ידע כללי.

קהוט משחק מתאים לאירוע בר ובת מצווה

האלמנט המרגש ביותר עבור הילדים ובני הנוער הוא התחרות, על כל שאלה המשתתפים מקבלים נקודות, בסוף כל שאלה הילדים המשתתפים יוכלו לראות את התוצאות שלהם במכשיר של כל אחד ובגמר תחרות הקהוט יופיעו על המסכים 5 זוכים מאושרים.
כך עשרות חברים וחברות יכולים להתחרות אחד בשני בחידון קהוט עד לקו הסיום וליהנות מפעילות מעניינת המתאימה בהחלט לבת ובר מצווה.
התזמון המושלם למשחק קהוט בבר או בת מצווה הוא מיד אחרי האוכל, ככה הילדים מרוכזים ולא צריכים לחשוב על דבר אחר מלבד חידון קהוט.
את הקהוט ניתן לשלב עם פעילויות נוספות לבר/בת מצווה או להפוך את הפעילות הזו כמכרז האירוע (בדרך כלל באירועים בהם מרבית או כל המזומנים הם החברים והחברות של נער/ת המצווה).

השאלה הנפוצה של ההורים: "איך עושים קהוט"?

קהוט משחק לאירוע בר ובת מצווה

צורת השאלה הנפוצה של ההורים לעשייה מראה על הרצון לשלב חידון קהוט באירוע בת/בת המצווה עוד מבלי לדעת במה מדובר.
הכנת חידון קהוט הוא פשוט מכפי שחלק חושבים: גשו ל – kahoot.com או רשמו בגוגל "קהוט", לחצו על הרשמה חינמית (Sign up for free), בחרו בסוג החשבון (קהוט לאירוע יהיה בחשבון אישי/ Personal), מלאו פרטים אישיים, בחרו כינוי/שם וסיסמא, הזינו את כתובת הדוא"ל שלכם ותרשמו למערכת יצירת קהוט.
לאחר ההרשמה תוכלו להכין חידון תחרותי עם שאלות רב ברירה (שאתם תכתבו) לכל שאלה ניתן יהיה להוסיף תמונה לצורך הסיוע הוויזואלי, יחד עם כותרת השאלה תוכלו לקבוע את התשובות האפשריות, השלב האחרון הוא לבחור את הגדרות הקהוט: שפה (לא חובה), האם השאלון ציבורי/פרטי (מומלץ לסווג כפרטי) ומה הייעוד של השאלון (לא חובה).
כל חידון קהוט מקבל קוד כניסה, את הקוד הזה הילדים יכניסו ב- kahoot.it דרך המכשירים הניידים השונים, כל שאלה תופיע בצורה וצבע שונים לצורך הבדלה רעיונית.

אם כל המוזמנים של הנער הם נערים ניתן לכוון את סוג השאלות לקהוט בר מצווה לנושאים הקרובים אליהם (לדוגמה: ספורט), אם כל המוזמנים של הנערה הן נערות תוכלו לכוון את שאלות קהוט לבת מצווה לנושאים הקרובים אליהן (לדוגמה: אופנה וידוענים).
חשוב להדגיש, בעידן הנוכחי מרבית החברים מעורבבים ועם השנים חלו שינויים בחברה המצריכים מאיתנו פתיחות וגמישות מחשבתית בבחירת השאלות, ייתכן בהחלט שבאירוע בר/בת מצווה יהיו נערות ונערים שיתעניינו בנושאים משותפים.
ההמלצה? נסו לבחור שאלות כלליות המתאימות לכולם, ליצירת משחק תחרותי, מהנה ושוויוני.

שאלות קהוט לדוגמה
אפשרויות לשאלות קיימות במספר בלתי מוגבל של אפשרויות, השאלות לחידון קהוט תלויות בגיל המשתתפים, בתחומי העניין שלהם ובמטרה של משחק הקהוט (במקרה שלכם, בר ובת מצווה).
אם תרצו להתחיל להניע את גלגלי החשיבה, הציצו בכמה שאלות קהוט לדוגמה לשילוב בתחרות (לכל תשובה סופית, הוסיפו עוד כשלוש תשובות שאינן נכונות):

  • מהו מספר התושבים בישראל? 9,140,000 תושבים
  • מאיזו עיר בעולם החלה התפרצות נגיף הקורונה? ווהאן (סין)
  • מהו מקור השם של ניתוח קיסרי? המילה הלטינית "קאיסיוּס" (לחתוך)
  • למי הציע דוד בן-גוריון בשנת 1952 לכהן כנשיא המדינה? אלברט איינשטיין
  • כמה שנים הופיע טל מוסרי בערוץ הילדים? 18 שנה

כמו כן, אנו ממליצים להתאים את שאלון הקהוט למשחק הקשור לאירוע בר / בת מצווה ולהתאים את חידון הטריוויה לאירוע שלכם ולהכניס שאלות שעליהם הילדים והילדות יצטרכו לענות בהתאם לחוגג/ת:

  • מי זוכר את שם האולם / המועדון
  • הערכה כמה אנשים לדעתך הגיעו לאירוע?
  • שמות של בני משפחה – (אמא אבא אחים אחיות נכדים דודים חברים)
  • תכונות אופי בולטות
  • הדברים האהובים עליו או עליה ביותר/השנואים עליהם ביותר
  • במה הוא מצטיין (עושה הכי טוב) / במה הוא גרוע (עושה, אבל על הפנים)?
  • אם הייתם צריכים לתאר את האופי שלו / שלה במשפט אחד מה הייתם אומרים?
  • תחביבים וחוגים
  • דברים שמייחדים אותו/אותה
  • חלום לעתיד / חלום שהתגשם
  • מילה או משפט שאומר/ת כל הזמן
  • אנשים שחשוב להדגיש במשפחה/בחברים/בקהל האורחים ולמה

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן