בר מצווה במצדה או בכותל?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

שני אזורים ידועי קרבות והיסטוריה יהודית הפכו למוקדי עלייה לרגל.
בני 13 רבים בוחרים יחד עם משפחתם לחגוג את בר המצווה דווקא במקומות בעלי משמעות היסטורית לעם היהודי. בר מצווה בכותל או שמא חגיגות בר מצווה במצדה?

בר מצווה בכותל: היסטורי, קדוש, מרגש

הכותל המערבי, מוקד עלייה לרגל של יהודי ארץ ישראל והעולם, הכותל כאתר היסטורי בעל קדושה יהודית הסובב את הר הבית עוד מתקופת בית המקדש השני ועד ליום זה.
לחגיגת בר המצווה ועלייה לתורה ביהדות משמעות רבה, הורים ובני נוער רבים דתיים, מסורתיים ואף חילוניים רבים המחפשים לשלב את חגיגת העלייה לתורה במסגרת הבר מצווה דווקא בכותל המערבי בעל המשמעות הרבה המושך אליו מיליוני מבקרים בשנה.

עקב הביקוש הגדול לבר מצווה בכותל, העלייה לתורה בכותל מחייבת תיאום וסדר.
כדי לחגוג בר מצווה בכותל המערבי על ההורים לתאם מראש את ההגעה לכותל לפי התאריך העברי, התיאום יקבע לימים שני או חמישי דרך הקרן למורשת הכותל המערבי.
טקס בר המצווה בכותל אינו כרוך בתשלום ומוצע בחינם לנערי בר המצווה החפצים ביום קדוש במיוחד.
במידה ואין ברשותכם חזן לטקס העלייה לתורה בכותל, תוכלו לעדכן את הקרן וימצא מחליף אשר ישמש חזן עבור העלייה לתורה ובשפות נוספות מלבד עברית.
בנוסף לטקס בר המצווה בכותל, ניתן לשלב אירוע לאורחים השונים המגיעים לחלוק כבוד לנער בר המצווה, באמצעות מפיקים וחברות שונות תוכלו להפיק אירוע הכולל הסעות, לווי צמוד, צלמים, הסעה, מזכרות, תהלוכה מוזיקלית, סיורים שונים הקשורים לכותל (מוזיאון מגדל דוד, עיר דוד, Live the bible, הגן הארכיאולוגי ועוד) ואף לינה במלונות שונים הנמצאים בסמוך לכותל ומאפשרים בין היתר גם אירועים מצומצמים למשפחה.
כמו כן, ניתן לשלב יחד עם טקס בר המצווה בכותל מסעדה מכובדת ממגוון המסעדות הירושלמיות כדוגמת לחם בשר, טורו, בין הקשתות ואפילו להרחיק עד למסעדות ירושלמיות רחוקות יותר ובהתאם ליכולות הכספיות והצרכים שלכם.
לחגיגת בר המצווה בכותל תוכלו להגיע ברכבים פרטיים (ולהחנות בחניון ממילא או כיכר ספרא), לשכור הסעה או אוטובוס פרטי וללכת ברגל מחוץ העיר העתיקה אל הכותל או אף להשתמש בשירותי רכבת הכותל הקטנה.

בר מצווה במצדה: היסטוריה, מיקום, אתגר      

בר מצווה במצדה
בר מצווה במצדה

בשולי מדבר יהודה, על פסגת צוק מבודד עומד מבצר מצדה, נקודה חשובה בהיסטוריה של העם היהודי המשמשת מוקד עלייה לרגל של מטיילים רבים.
להבדיל מבר מצווה בכותל, בר מצווה במצדה בעלת נופך מסורתי-חילוני יותר עקב התמקדות רוחנית היסטורית ופחות כמקום קדוש בהתאם ליהדות.
ולמרות ההתמקדות ההיסטורית יותר, עלייה לתורה וחגיגת בר מצווה במצדה גם כן הינם נפוצים ומבוקשים מאוד.

מוקד האירוע ממקום גבוה על פסגת ההר עם נוף מרהיב ביופיו, חגיגת בר המצווה במצדה נראית כמיקום מושלם.
כמו בכותל גם בהר המצדה ניתן לשכור מפיקים וחברות הפקה (או לארגן לבד דרך ספקים שונים) ולעצב עבורכם תכנית אירוע בר מצווה.
טקס הנחת התפילין ועלייה לתורה יבוצע בבית הכנסת העתיק שבהר המצדה, לצד ההיבט הדתי ניתן להיעזר בהרכבים מוזיקליים ותוקעי שופרות.
אירועי בר המצווה במצדה בתקופת הקיץ מבוקשים מאוד ולכן עליכם לשריין תאריכים מבעוד מועד, ניתן לשריין אירועים לזריחה במצדה או אירועי ערב.
עלויות בר מצווה במצדה מעט יותר יקרות מעלויות אירוע בכותל בגלל שבמקום יש תשלום כניסה ואם תגיעו עם כל המשפחה זה יכול לעלות מעט יקר, מה גם שיש תשלום נוסף לרכבל. לכן חשוב לדעת את המחירים והתקציב לפני ולהתקשר לחברת ההפקות של מצדה בכדי לברר מחירים מדויקים לכמות המשתתפים באירוע שלכם בהתאם ליום ולשעה.
למרות שניתן לתכנן כל אירוע באופן עצמאי, המלצתנו לגבי בר מצווה במצדה היא להיעזר בשירותי חברת הפקה, כזו המארגנת את כל ההיבטים ומכירה את כל הספקים המגעים לאזור מצדה.

בר המצווה במצדה או בר מצווה בכותל?

חגיגת בר המצווה בכותל מרגשת, היסטורית ומאפשרת אפשרויות שונות המציגות בתמונה הכללית אירוע בר מצווה מכובד ורוחני, למרות זאת לפני סגירת העלייה לתורה ובר מצווה בכותל עליכם לזכור מספר דברים: מספר האנשים המבקרים בכותל גבוה בהרבה ממצדה ולכן הצפיפות גדולה יותר, לא ניתן להביא ספרי תורה מבחוץ לרחבת הכותל, עקב המיקום הקדוש על כל המבקרים להגיע בלבוש צנוע והמבקשים להגיע בלבוש צנוע פחות יבחרו דווקא במצדה, הגעה לכותל מסורבלת יחסית ממצדה ומצריכה זמן ואנרגיה, רחובות העיר העתיקה צפופים ולעיתים תוכלו להיתקע בפקקים, בנוסף במידה ולא תכננתם אירוע בתקציב גבוה יחסית הכולל הסעות מרובות אירוע בר המצווה בכותל מכוון לרוב למספר אנשים מצומצם יחסית לשאר האירועים.
טרם סגירת בר מצווה במצדה חשוב לזכור כי מלבד המיקום המרוחק (להבדיל מהכותל), בחודשי הקיץ החמים מדובר על אזור בו הטמפרטורות מגיעות לשיא ויש לקחת זאת בחשבון.

לסיום אם לשים בצד את כל הדגשים וההסברים, השיקול המרכזי כי בבחירת אירוע הבר מצווה הוא דרך החיים והתפיסה – המבקשים אירוע דתי-מסורתי באזור הקדוש ליהודים יבחרו בכותל המערבי והמבקשים אירוע מסורתי-חילוני יבחרו במצדה.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן