כיצד בת מצווה דתית שונה מבת מצווה חילונית?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

בעזרת השם היום המרגש בחייה של בתכם הצעירה מתקרב, כהורים מהמגזר הדתי ודאי "שברתם את ראשכם" בשאלות: כיצד אחגוג לביתי בת מצווה דתית כשרה ומכובדת? עד כמה שונה בת מצווה דתית מבת מצווה חילונית? מה מיוחד בבת מצווה דתית? ואילו רעיונות ניתן לשלב בקו המנחה של אירוע בת המצווה?
אנחנו כאן כדי לענות ובעיקר – להרגיע.

בת מצווה דתית כהלכתה

כלל חשוב באירועי בת מצווה מסורתית במגזר הדתי, הוא כלל הצניעות.
להבדיל מבת מצווה חילונית, בת מצווה דתית שמה את בנות המלך במרכז העניינים, הורים המעוניינים לשלב בנים באירוע הזה הרי שהפרדה נחוצה ומלבד הפעילויות לבנות גם הבנים יצטרכו עיסוקים באירוע.
שלא כמו בדתית, בבת מצווה חילונית אין הפרדה או שמירת נגיעה, הילדים רוקדים יחדיו לצללי מוזיקה הכוללת לעיתים מילים לא צנועות וראויות, הפעילויות כוללות לפעמים היבטים חושפניים, האוכל לא תמיד בכשרות המתאימה והדגש הוא על כמות הכסף שנשפך ולא על המעבר החשוב של כלת הבת מצווה.

סגנון האירוע אותו תיארנו אינו מתאים לסגנון בת המצווה הדתית הכוללת אירוע לבנות בלבד (או הפרדה במקרה של שילוב בנים), אוכל בכשרות מיוחדת, מוזיקה מותאמת למגזר שאינה כוללת מילים גסות בעזרת DJ מיוחדת לאירועי המגזר הדתי (תקליטנית דתייה), פעילויות מיוחדות ומותאמות לילדות בניצוחה של בת המצווה ואף הבדלי עלויות בהפקת האירוע.

בת מצווה מסורתית – צניעות מפוארת

במסגרת כל אירוע, ראשית עליכם לדעת מה התקציב אותו אתם מוכנים להשקיע עבור האירוע המדובר.
בבת מצווה דתית רבים הם ההורים הבוחרים באולמות המותאמים למגזר הדתי, אולמות הערוכים להפרדה במידת הצורך, עובדים עם ספקים דתיים רבים (סגירה עם ספקים של האולם עשויה להפחית את עלויות האירוע) וכן עובדים בכשרות המתאימה עבורכם – אולמות אילו זולים משמעותית מאולמות שאינם רגילים לערוך אירועי בת מצווה מסורתית למגזר הדתי.
עלות זולה יותר אינה בהכרח נחותה יותר, יש לשים לב לסוג ואיכות המנות המוצעות מטעם מנהל/בעל האולם, להתמקח במידת הצורך ולהגיע לטעימות לפני סגירה – אוכל ברמה גבוהה שווה אירוע מוצלח עבור הילדים והמבוגרים כאחד. שימו לב כי ככל שכמות המוזמנים עולה, עלות האוכל אמורה לרדת.

ומה בדבר פעילויות? וובכן הורים יקרים, פעילויות צנועות רבות קיימות לבת מצווה דתית.
רבים הספקים המספקים שירותים למגזר הדתי: מפעילות לבת מצווה, תקליטניות במוזיקה מקפיצה ומכובדת, מכשירי בועות/עשן, יצירות אומנות, צבעים זוהרים, סטנדאפיסטית, רקדניות צנועות (כוללת לימוד ריקוד), משחקי קונסולות לבנים (מותאמים וצנועים), הפרשת חלה, שיעור תורה מיוחד, וסדנאות שונות ומגוונות.
בנוסף, בדומה לבת מצווה חילונית, גם כלת הבת מצווה הדתית יכולה לזכות בשיר משלה באולפן הקלטות, הקלטת דרשה ואף לצלם קליפ ייעודי – יהודי מכובד לבת המצווה.
המלצתנו החמה, כדי לאחד את התא המשפחתי היהודי, באירוע בת מצווה דתית נהוג ניתן לשלב גם את האמהות ולחזק את הקשר בין האמא לבת בכל אירוע בת מצווה מחדש.

בת מצווה חילונית
בת מצווה חילונית

בעזרת השם ובעזרת ההורים, גם אם הם חילוניים

בת מצווה דתית או בת מצווה חילונית דורשות ניהול רב של ההורים, ניהול המתחיל מספקי השירותים, ניהול רשימת המוזמנים בצורה ממוחשבת, סידורי הגעה לילדות, הכנת כלת הבת המצווה לתהליך המעבר לבגרות (ניתן עם מלווה מיוחדת), היכן לשמור את המתנות והכספים המגעים מהאירוע וכל פרט הקשור לתהליך ומסלול האירוע הצפוי. במידה ובחרתם בהקלטת שיר באולפן לבת המצווה, חשוב להכין את הילדה בכל הנוגע למילים ואף את התקליטנית/ DJ במידת הצורך.
כל ישראל חברים ובמיוחד במשפחה המלצתנו הנוספת – בקשו סיוע ועזרה ממשפחה וקרובים בארגון האירוע.

כפי שקראתם בת מצווה דתית שונה בהיבטים רבים מבת מצווה חילונית, אך גם דומה בחלקים שונים.
"בת שתים עשרה שנה ויום אחד, הרי גדולה היא לכל המצוות" (פרשנות הרמב"ם).

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן