טקס בר מצווה מיוחד

למידע נוסף השאירו פרטים 👇




טקס בר מצווה מיוחד? רצוי להבין תחילה מדוע חוגגים את טקס בר המצווה, מהי הזכות היהודית, לקבל רקע על מצוות התפילין וטקס עלייה לתורה עם פרשת השבוע וכמובן קצת לקבל רקע חשוב בנושא בני המצווה.

זכות יהודית למעבר מילדות לבגרות

הזכות היהודית למעבר היא עברית עבור "ילד ההוראה". כאשר ילד יהודי מגיע לגיל 13, יש לו את כל הזכויות וההתחייבויות של מבוגר יהודי, כולל גזרות התורה. מאותו יום, הוא ילבש תפילין פעם ביום, ישתתף במנהלות בית הכנסת ויש לו את מקומו בקבוצת העם היהודי. נקודת ההתייחסות הזאת – שנקראה זכות יהודית למעבר – נחגגת באופן קבוע עם שירות בבית הכנסת, תפילין, לבוש ומפגשים. החוגג יכול להיקרא לתורה, להנהיג את המנהלות, להעביר שיח או להציג את מעמדו הטרי.

הזכות היהודית למעבר מתוכנתת, בין אם מתקיים פסטיבל או תפקיד יוצא דופן. יהא אשר יהא, כיוון שהפך ליהדות יהודית למעבר הוא התפתחות כה חיונית ואירוע עליז, אנו מנסים לחגוג יחד עם בני משפחה וחברים.

איך לחגוג בר מצווה?

נדב עיצוב והפקות אירועי בר/בת מצווה
נדב עיצוב והפקות אירועי בר/בת מצווה

מאז ומתמיד, המנהג היהודי היה לבדוק את נקודת ההתייחסות הזאת עם פונקציה של בית הכנסת, המכבדת את זכותו של הילד היהודי לעבור אל עולם הבגרות היהודית ולהתחיל אותו בפתיחות ובחובות המצטרפות למעמדו החדש.

שירות בר המצווה שונה במידה מסוימת בין הקבוצות, אך המגזרים החיוניים ממשיכים כבעבר. נחקור את כל הנהלים הסטנדרטיים בבקשת חשיבותם. קח את החיבורים בבסיס של כל קטע עבור פיסות מעמיקות יותר של ידע למטה אל כדור הארץ מנגנוני כדי לאפשר לך לתכנן את יום ענק. אנו סומכים עליך שאתה מעריך!

מצוות תפילין

 

מה הם תפילין?

תפילין הם קופסאות קרות כהות המכילות חומרים שנרשמו עם קריאת שמע ורשומות קודש אחרות. התורה מצווה על גברים יהודים מבוגרים לקשור את התפילין על הראש ועל הזרוע העליונה עם ריסי פרה בשביעות רצון של הפסוק, "אתה יכול לקשור אותם כסימן על היד שלך, והם צריכים להיות בעדכון בין העיניים שלך "(דברים 6: 8). התפילין נלבשים בתוך תחזיות הבוקר.




תפילין שחוקים על הראש ועל הזרוע, ליד הלב, כעדכון שאנחנו צריכים להתמודד עם השיפוט שלנו, רגשות ופעילויות בניהול של אלוקים. היהודים מילאו את המצווה הזאת במשך יותר מ -3,000 שנה, בדיוק כפי שאנו מבצעים אותה היום.

תפילין ובר מצווה:

אמנם הצעירים מוכנים לשמור על כל אחת המצוות עוד לפני זכותם היהודית לעבור, תפילין הם מקרה מיוחד. ילד לא מניח תפילין עד לנקודה שבה הוא מתקרב לגיל שלוש עשרה. לכן, יותר מאשר תרגול אחר, תפילין יש מילא באופן אמין כמאפיין של כבוד כי הילד מקבל על זכותו היהודית של המעבר. בדרך כלל, קניית תפילין ליהודים יהודיים למעבר מכובד בגאווה יוצאת דופן על ידי אנשים וסבים.

 

העלייה לתורה של חתן בר המצווה

 

בנקודה זו, כאשר התורה מתבוננת בגלוי בבית הכנסת (בשבת, ימי שני וחמישי בבוקר, בהזדמנויות ובימים מהירים), קוראים קוראים לעלות: כבוד לדיון באחת המתנות על התורה. בתחילה, האדם קרא (העולה) יקרא שטח מהתורה בעצמו. אבל מאז רבים כיום אין הכנה בסיסית, יש שהוקצה "peruser" מי מעיין את האזור כך שכל אחד יכול לשמוע, בעוד עולה peruses לאורך דיסקרטי (או מנגינות).

העלייה מסמלת "עולה", מרמזת הן לטפס פיזי על הבמה שבה מתבוננים התורה והן לגובה העמוק שחווה אז.

בדרך כלל, ילד נחשב עם עלייה על "יום מעיין התורה" העיקרי, כי לוקח אחרי יום ההולדת ה -13 שלו. חלקם מתיישבים בשבת הראשית שלוקחת את הזכות היהודית למעבר.

כדי לעלות ארצה, יש להכיר את מערכת ההתייחסות אל התורה ולדעת את החידומים שציירו בעת העיון.

 

בר מצווה בכותל
בר מצווה בכותל

מסיבת בר המצווה

הבגרות היהודית מלווה בחובות רבות, אך היא גם יתרון קולוסאלי. אי אפשר היה לחשוב על אירוע אופטימי יותר לחגוג מאשר זכות יהודית למעבר. ואכן, על פי כמה רגשות, כדי לתזמר אכל כדי לשלם מחווה זכות יהודית המעבר היא מצווה בפני עצמה!

הזכות היהודית ביותר לחגיגות המעבר מתרחשת דווקא לאחר תפקידי בית הכנסת ומשלבת חגיגה תוססת

פרשת השבוע

 

בכמה קבוצות מקובל על זכותו של הימין היהודי להעביר את התורה לעיין, או אולי אזור אחד ממנה. אחרים נוהגים לכבד את זכותו של הילד היהודי לעלות עם העלייה האחרונה, הידועה כ"מפטיר ", ולאחר מכן הוא מסיר את ההפטרה – מעיין מן הנביאים אשר לוקח אחרי שבת שבת לעיין.

עם זאת, רבות מהן הן ההרגשה שלמנהג זה אין מקור, והוא אינו מהווה תנאי מקדים לזכות היהודית בשירות המעבר. האדמו"ר מליובאוויטש כותב, כי מתוך נכונות ל"נטל המצוות ", זכותו של הימין היהודי לעסוק בהשקעת אנרגיה, בהתחשב בעיקרי היהדות, כולל החוקים השולטים בחיי היומיום. מתכונן לעיין מן התורה או סרנדה ההפטרה הוא מייגע ולא כל כך הכרחי כמו בדיקות לעיל. זה בדרך זו רצוי על להשקיע את זה אנרגיה יקר בנושאים חשובים יותר.

פרוייקט מצווה

התורה מכילה 613 מצוות – אלא הזדמנות מצמררת לזכות הימין היהודי. איזו גישה טובה יותר כדי להתכונן לצפות בהם מאשר על ידי לקיחת מצווה אחת ולהשפיע עליו להחזיקו? עבור "מיזם מצווה", הילד שואל על מצווה אחת למטה כדי כך, בבוא הזמן, הוא יכול לראות את זה בלי כל מגבלות פוטנציאליות.

מיזם המצווה יכול להיות הערה אחרת, למשל, דחף פילנתרופי, שיתמוך בו במנהג החסד היהודי, או שהוא יכול להיות מצווה, למשל תפילין. לא משנה מה מצווה הוא בוחר, הוא יהיה להגביר לחלוטין הגשמה קולוסלית מעבודתו.

 

סידור ולימודים

מכיוון שאתם מבינים מהי זכות יהודית למעבר, זו הזדמנות מצוינת להתחיל להתכונן!

ההתמקדות הנכונה




זכות יהודית למעבר אינה רק הזדמנות ייחודית, אלא היא זיקה מהותית בשרשרת מתמשכת של מפגשים דתיים ועמוקים. על פי השורות הללו, החלק הכרחי ביותר של הזכות היהודית למעבר אינו ההתכנסות או ההוצאה להורג, אך ההשפעה וההשפעה הארוכה של החוויה הזו על אורח חייו של הבחור כיהודי. הסדרי הזכות היהודית למעבר צריכים לשקף את הריכוז הזה ולא להיות כפופים לנושאים פחות חיוניים.

הבחור הצעיר צריך לבלות את החודשים שסוללים את הדרך לימין היהודי של המעבר, שמדבר על מצוות המצוה, לברר את משמעות הצפייה בהם ולהרחיב את הבנתו את היותו יהודי.

ברור, זה קשה לכסות את הכל בעוד כמה חודשים. ההסדר הטוב ביותר לחיים יהודיים חשובים ומספקים הוא הוראה בבית ספר יהודי, או תכנית אחרי שעות הלימודים או יום ראשון בבית הספר העברי.

כך או כך, תוך כבוד מועט להוראת העבר של היהודים, כל זכותם של צעירים יהודיים להשתתף בקורס נדיר של ריכוז להתכונן ליום העצום.

 

מה יחונך בשיעורים?

החומר של השיעורים ישתנה בהתאם להוראה המוקדמת של המסגרת, את מסורות הקבוצה ואת המטרות האישיות של הילד ושל חבריו. לכמה מהם יכללו השיעורים לעיין בעברית ולקחת את ההקדשים לעלייה, ואילו עבור אחרים הם עשויים לברר כיצד לשרשר את ההפטרה, או קצת תורה וכיצד לנהל את ניהול התחנונים. השיעורים בדרך כלל מסייעים בהקמת זכות יהודית לשיח המעבר.

באיזו מידה לפני הזכות היהודית של המעבר יהיה זה מומלץ לנו להתחיל את השיעורים ?

זמן התכנון האידיאלי יכול להיות שונה בסביבות שישה ושמונה-עשר חודשים, בהתאם לרמה העברית העולה של המסקנה, ואם הוא צריך להבין כיצד לעיין בתורה או בסירנאדה ההפטרה. לפני תחילת השיעורים, כך יהיה פחות משקל על הזכות היהודית של המעבר ילד כמו תאריך הגישות.

בחירת זכות יהודית לחינוך ולבית הכנסת

כאשר מחפשים את הזכות היהודית של מחנך המעבר, לחפש מישהו יהיה מרכז סביב עושה את זה חוויה חשובה עבור הזכות היהודית של המעבר ילד, למרות הגדרת אותו למעשה עבור ההוצאה להורג.

על הסיכוי כי אתה קשור לבית כנסת, הרב אולי את היכולת לתת את השיעורים עצמו, או אולי לרמוז לך אדם אחר. על הסיכוי כי אתה לא קשור, או מחפשים זכות יהודית של מורה מורה, יש לנו שתי אפשרויות בשבילך: אתה יכול לסרוק עבור הרב חב"ד בסביבה הכללית שלך, או, על הסיכוי כי אתה נוטה לכיוון , בחן את זכותנו המקוונת של "בשידור חי".

התאריך הטוב ביותר

ילד מתקדם לקראת זכותו לחגוג את יום הולדתו השלושה עשר בלוח הזמנים העברי. הקפידו לתכנן את הפסטיבל ליום ההולדת היהודי, או כיום. לנצל את זכותנו היהודית של המעבר תאריך הוספת מכונת לבדוק את התאריך.

זכות יהודית למעבר מתנות

מתנות מנהגיות עבור הזכות היהודית של מעבר הילד לשלב ספרים עם הערכה דתית או מאלפת, דברים דתיים, ברכות או, במזומן. הקצבות הקשורות כסף במוצרים של 18 נחשבים להיות מסופק במיוחד התברר להיות בסיסית ביותר עבור זכויות יהודיות המעבר.

כאמור, בדרך כלל נוהגים השומרים או הסבים של הימין היהודי לעבור לעבור גאווה נדירה בעת רכישת סידור התפילין הראשון.

 

בר מצווה

בעוד שהזכות היהודית לתפקוד המעבר היא נקודת מפנה בחייו של ילד יהודי, וברור שדורש הרבה לימוד והסדר, אין לראותה כ"סיום "מהיהדות, אלא במקום התחלה מבריקה של חיים יהודיים תוססים ומספקים.

 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן