למה חוגגים בר מצווה?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

בדומה לחגיגות חיים נהדרות אחרות

בר או בת מצווה הם אירוע שראוי למתנות הנצחה לחוגג ולאורחיו. המונח "בר או בת מצווה" מתייחס גם לטקס הדתי הכרוך בהפיכת הילד לבר או בת מצווה. בר מצוות (שפירושו "בן הציווי") משמשים לייעוד הטקס עצמו והחוגג. ההזמנה שלו יכולה לשמש כ"זום "(בר מעזן) או" קרבות "או" בת מזמה ".

קח בחשבון שבר מצווה היא חלק משירות שבת רגיל; אולי לא הרבה אנשים משתתפים בשירות זה, אך יתכן שיש מספר חוגגות, כמו גם חוגג אחד או שניים. במסורת האורתודוכסית אסור להניח תפילין במהלך הטקס בו נקבע בר מצווה, ולכן אין קשר נתפס בין בת-מזמה נקבה לבין בר-מץ-ווה של הילד או בר-מזאן. טקס הבטמיץ האורתודוכסי אינו משכפל את טקס הבר – מיזרה, מכיוון שמתפללות אינן מורשות להשתתף בטקס בבית הכנסת.

על פי המסורת

טקס בר המצווה יהיה בדרך כלל ואחריו ארוחת בוקר חגיגית או ארוחת צהריים עם חברים ובני משפחה. הדרך המתאימה להפוך לבר או לבת מצווה היא לבצע מזאן, טקס שבו הטקס מלווה לעיתים קרובות בחגיגה. מסיבה זו נקראת גם בר או בת מצווה, וזוהי הדרך המקורית בה אנו חוגגים את לידת ילדינו, שגם הם מוכנים לבגרות על ידי ברנו ובתמיץ.

זה המנהג של ספרדים רבים לקרוא לבני בר מצווה לתורה בהזדמנות הראשונה

במהלך שירות הרחמים האלוהי, הבנים מוזמנים להפגין את יכולתם להשתתף בשירות השבת על ידי חלקים מובילים ממנו. הנערים יסבירו חלקים מהתורה וההפטורה, ובמהלך החלק אחרי הבר מצווה הם יקראו קטעים מהתורה. בשירות זה, כמו בכל חלקי בר בת שבע, כל בר בת מיצר יקרא קטעים מהתורה מאוסף האישי האישי של הטקסטים התלמודיים.

במאה ה -16 הייתה חובה לקרוא לילד בר מצווה ליום הולדתו ה -13

אך במערב אירופה האירוע קיבל משמעות טקסית יותר. באופן מסורתי, נער לבר מצווה נקרא לתת ברכה לפני העלייה בטקס זה. כיום מקובל על חוגגי ברמיץ וההווה לעשות הרבה יותר מאשר רק לברך. נהוג שבר המיצווה, חלק מההפטרה, נקרא על ידי נער הבר מיצר לאחר קריאת המפטרים (חלק).

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן